donderdag 17 januari 2013

Poncho met barokken rand


Klaar!
Een poncho voor Robin. 
Ze koos zelf de kleuren uit, paars, geel, goud en licht roze.
Ik wilde graag een wat aansluitende poncho
 in een dicht patroon.
 Lekker warm voor de winter.
En echt ik heb dit geval heel vaak uitgehaald.
 Maar het is gelukt! 
De bovenkant wordt een soort colletje.
Aan de onderkant haakte ik een dubbele rand,
 lekker barok. 
Een roze met gouden boogjes en nog een
 gouden picotrandje er bovenop.
En twee flinke kwasten om het af te maken.
De gebruikte steek is de strooi steek. 
En het patroon bedacht ik dus zelf!
Gemaakt van echte, hele echte wol!
 Net op tijd af voor de sneeuw!

Ook proberen?
 Laat me weten dan zal ik mijn ingenieuze meerdersysteem wat ik voor deze strooisteekponcho bedacht
 proberen helder uit te werken!

3 opmerkingen:

h&m