vrijdag 24 april 2015

Uil uit 'Gehaakte wilde dieren'


Voor een Babyshower haakte ik deze uil uit het boekje ‘Gehaakte wilde dieren’
Ik heb iets lichtere kleuren gekozen dan het origineel. 
Van de mintgroen had ik niet genoeg meer, 
dus gaf ik de uil streepjes.
 Zijn pootjes heb ik weggelaten, 
want ik vond hem wel lief zonder… 

Over het boek ben ik erg enthousiast. 
De ontwerpen zijn stuk voor stuk leuk en vaak net even anders dan wat ik al in andere boeken heb gezien.
 Elk patroon is volledig uitgeschreven én bevat diagrammen. Heel handig, want veel hakers gebruiken
 veel liever een haakdiagram.
 Wat opvalt is dat de werkbeschrijving zeer uitgebreid is.
 In de inleiding wordt vertelt,
 hoe het dier globaal gemaakt wordt, 
zodat je vooraf weet wat je kunt verwachten. 
Zo kun je een beetje inschatten of het patroon 
 makkelijk of moeilijk is voor jou. 
Ook het in elkaar zetten van de beestjes wordt 
heel uitvoerig beschreven; 
maar liefst een hele bladzijde! 
Ook grappig; in het boek staan weetjes over de dieren. 
Wist je bijvoorbeeld dat een groep uilen een ‘parlement’ genoemd wordt?

‘Gehaakte wilde dieren’ is een erg leuk boek, 
helemaal voor de prijs van slechts € 8,99.
 Je krijgt daarvoor 14 patronen en uitleg op
 maar liefst 157 bladzijden. 
Met de goede uitleg, aangevuld met diagrammen,
 denk ik dat de patronen door iedereen goed te maken zijn! Bij Hobbydoos kun je zien welke dieren in het boek zitten.

Bekijk meer inspiratie, patronen en reviews op www.liefslisette.nl 

1 opmerking:

h&m