vrijdag 23 oktober 2015

Crochet Along deken

Vele steken voor een deken



M'n handwerkvriendin kwam op bezoek
 en had een grote tas bij zich. 
Eerst even koffie drinken, maar toen: "Laat gauw zien!" 
Uit de tas kwam haar kleurige Crochet-along-deken.
 Zo leuk om te zien!
M’n vriendin is een restjes-liefhebber en had zichzelf ten doel gesteld om de deken van restjes te haken, 
wat natuurlijk nog een beetje moeilijker is,
 want dan moet je wèl telkens net genoeg hebben voor een nieuwe rand.
Maar ze vertelde dat er één ding was waar ze zich bij het haken géén zorgen over hoefde te maken:
 elke rand kwam perfect uit!


En ik ben een handwerkboeken-liefhebber.
 Ik maakte van de gelegenheid gebruik om een paar oude haakboeken op de deken te leggen.
Ik vond er één met een passende titel: “Modern haken“. Hoewel het een boek uit de zeventiger jaren is,
 past het hier goed bij. 
 Want één ding is nu wel duidelijk: haken is weer modern! Het andere boek is een Handwerk-encyclopedie. 
 Ik ben zelf liefhebber van die encyclopedieën uit de vorige eeuw, waar zoveel gedegen informatie in staat. 
In dit boek wordt ook veel aandacht gegeven aan het haken en al die steken die nu in deken zijn gebruikt,
 staan erin. 
Voor wie zelf ook eens zoiets wil verzinnen misschien?
 De afgelopen jaren met het grote succes van gehaakte dekens hebben wel laten zien dat er op haakgebied weer van alles mogelijk is met haken!
Je vind mijn boeken op mijn blog en shop www.tweedehandswerk.nl

Groeten van Margriet

2 opmerkingen:

h&m